• Lorem ipsum
FAQ
Steigerhouten meubelen
Hoe zien de verschillen de kleuren beits eruit?
Hieronder enkele foto's van de verschillende kleuren beits. 
Let op, er wordt gewerkt met gebruikt steigerhout, hierdoor kan de kleur afwijken van de foto's.

Onbehandeld gebruikt steigerhout



Gebruikt steigerhout Transparant



Gebruikt steigerhout Grey Wash



White Wash


Wil je een echt goede indruk van hoe de tafels eruit zien? Kom dan langs in onze showroom!

Wat is het verschil tussen oldlook – en gebruikt steigerhout?
Waarom kun je steigerhout het best behandelen met beits?

De beits zorgt ervoor dat het blad beschermd is tegen vocht en vlekken.
Wanneer u ervoor kiest om het blad onbehandeld te laten, zullen er kringen op het blad komen.
Uiteraard is het ook een optie om een onbehandeld blad te nemen en deze zelf te behandelen.

Verkopen jullie ook losse planken?

Ja zeker! 
Via onderstaande link kunt u de gewenste plank(en) toevoegen aan uw winkelmandje:
https://www.firmahoutenstaal.nl/diverse-producten/steigerhout/

Kan steigerhout nog gaan werken?

Wanneer je kiest voor steigerhout, houd er dan rekening mee dat het hout nog kan gaan ‘werken’. Dat betekent dat er scheuren/kleine kieren kunnen ontstaan. Voor veel mensen is dit geen probleem, maar juist een reden om voor steigerhout te kiezen. De werking geeft het hout een extra robuuste en natuurlijke uitstraling. 

Kan ik enkel een los blad bestellen voor een tafel, bankje of tv-meubel?

Uiteraard!
Stuur een mailtje naar [email protected] met al jouw wensen betreft de afmeting en afwerking, dan kunnen wij een mooi prijsje voor je maken.

Ik wil een maat/product bestellen die niet op jullie website te vinden is, wat kan ik doen?

Stuur ons even een mailtje met alle informatie over het product die u graag zou willen, dan kunnen wij kijken of wij hierin iets voor je kunnen betekenen!

U kunt mailen naar: [email protected]

Welke lengte tafel heb ik nodig?

Uiteraard is de afmeting van de tafel afhankelijk van de breedte van uw stoelen en de keuze van het frame.
Wanneer je een frame aan de kopsekant zou willen, bijvoorbeeld een u-frame, heb je 35 cm verlies van de tussenruimte. Het is uiteraard belangrijk om hiermee rekening te houden, zodat je voldoende ruimte hebt voor je stoelen. 


Bij een gemiddelde stoel houden wij een breedte aan van:
160 cm: twee stoelen naast elkaar
220 cm: drie stoelen naast elkaar
280 cm: vier stoelen naast elkaar

Eikenhouten meubelen
Welke behandelingen zijn er mogelijk?

U kunt de tafel door ons laten behandelen om deze te beschermen tegen vocht en vlekken. Wij brengen monocoat 2 componenten olie of een Skylt lak aan op de tafel. Als u kiest voor een onbehandeld blad, zullen hier kringen in komen. U kunt ook zelf een olie aanbrengen op het blad.

Wat betekent nerven uitborstelen?

Bij geborsteld eiken wordt het zachte hout door staalborstels verwijderd, zodat de houtstructuur meer naar voren komt. De oppervlakte van geborsteld eiken voelt hierdoor wat geribbeld aan. Door deze structuur hecht de olie anders, waardoor er meer diepte komt in het hout. Ook zorgt het borstelen van het blad ervoor dat het minder gevoelig is voor krassen en kringen.

Niet uitgeborsteldNerven uitgeborsteld

 

Wat betekent noesten stoppen?

Het is mogelijk om de noesten van het blad op te laten vullen met een houtvulmiddel. Hierdoor wordt het blad 1 glad blad zonder openingen erin. Het niet stoppen van de noesten zorgt voor een meer natuurlijke uitstraling.

Wat is een V-groef?

Een V-groef geeft een extra accent aan het blad. De V-groef is ongeveer 3 mm diep en geeft nét dat beetje extra aan het blad.

 

Welke lengte tafel heb ik nodig?

Uiteraard is de afmeting van de tafel afhankelijk van de breedte van uw stoelen en de keuze van het frame.
Wanneer je een frame aan de kopsekant zou willen, bijvoorbeeld een u-frame, heb je 35 cm verlies van de tussenruimte. Het is uiteraard belangrijk om hiermee rekening te houden, zodat je voldoende ruimte hebt voor je stoelen. 


Bij een gemiddelde stoel houden wij een breedte aan van:
160 cm: twee stoelen naast elkaar
220 cm: drie stoelen naast elkaar
280 cm: vier stoelen naast elkaar

Kan ik enkel los blad bestellen voor een tafel, bankje of tv-meubel?

Uiteraard!
Stuur een mailtje naar [email protected] met al jouw wensen betreft de afmeting en afwerking, dan kunnen wij een mooi prijsje voor je maken.

Ik wil een maat/product bestellen die niet op jullie website te vinden is, wat kan ik doen?

Stuur ons even een mailtje met alle informatie over het product die u graag zou willen, dan kunnen wij kijken of wij hierin iets voor je kunnen betekenen!

U kunt mailen naar: [email protected]

Wat kan ik doen als ik een vlek in mijn tafel heb?
Stalen deuren
Zijn de deuren ook geschikt voor buiten?

Onze standaard deuren kunnen helaas niet op slot en zijn ook niet geschikt voor buiten.
Uiteraard kunnen deze deuren wel voor een meerprijs op aanvraag gemaakt worden. 

Zit er veiligheidsglas in jullie deuren?

Ja zeker! Wij maken gebruik van gelaagd veiligheidsglas.
Dit glas wordt ook gebruikt voor de ruiten van o.a. auto's.

Richten jullie ook kantoren in?

Het is zeker mogelijk om via ons een heel kantoor of andere project- of bedrijfsruimte in te richten.
Mocht je hier meer over willen weten, neem dan even via [email protected] contact met ons op. 
Dan helpen wij je graag verder.

 

Hoeveel werk is het om een paneel te monteren?

Hier hebben wij een handig systeen voor bedacht, waardoor je snel klaar bent de montage hiervan.
Wij gaan de gehele instructie binnenkort voor jullie filmen.

Is de taatsdeur nog af te stellen?

Zeker! Je kunt de sluitings-, en remsnelheid naar wens afstellen.

Bij stap 4 van onze montagehandleiding vind je hier meer informatie over.

https://cdn.webshopapp.com/shops/283387/files/289492320/handleiding-staalo-montage.pdf?_ga=2.51856169.102068386.1569850024-1454591999.1563261894

Hoe lang geven jullie garantie?

Wij geven 5 jaar afbouwgarantie. 

Moet de schanierpot in de vloer worden ingebouwd?

Nee dat is niet nodig. Het schanier zit al in de deur gebouwd.

Je hoeft hierdoor alleen nog de vloetplaat in de vloer te montere. Dit kan op elk soort type vloer. 

 

Klik voor de uitgebreide handleiding op onderstaande link:

https://cdn.webshopapp.com/shops/283387/files/289492320/handleiding-staalo-montage.pdf?_ga=2.51856169.102068386.1569850024-1454591999.1563261894

Wat is de levertijd voor jullie deuren?

De levertijd is ongeveer 6 weken. 

Kan er ook een andere handgreep op de deur?

Bij de standaard deuren kun je een keuze maken uit twee handgrepen: een hoeklijn of koker.

 

Wil je een andere handgreep? Dat kan, maar dan komt de deur wel onder maatwerk te vallen. 

Kan ik zakelijk bij jullie deuren inkopen?

Dat is zeker mogelijk.
Stuur een mailtje naar [email protected] voor meer informatie. 

Kan ik een taatsdeur plaatsen als ik vloerverwarming heb?

Dat is geen probleem. 
Bij nieuwbouwhuizen ligt de vloerverwarming 7 cm onder de grond en heb je hier dus geen last van bij het monteren van de deur. 

Twijfel je? Neem dan even contact met ons op.

Wat zijn de transportkosten?

Wij berekenen geen extra kosten voor het transport van standaard deuren.
De prijs van €899,- voor een enkele standaard taatsdeur is inclusief transportkosten.

Kan ik de bestelling annuleren?

De taatsdeuren in standaard maten mogen geannuleerd worden.

Bij maatwerkdeuren is dit helaas niet mogelijk.

Hoe werkt het met betaling?

Je kunt ervoor kiezen om de betaling van de deur vooraf via iDEAL of bankoverschrijving te betalen of je betaald bij aflevering. Wanneer je kiest voor betalen bij levering, komt hier wel €9,95 aan rembourskosten bij. 
Je hoeft geen aanbetaling te doen bij ons. 

Komt er tocht door een taatsdeur en is dit eventueel te voorkomen?

Een taatsdeur sluit nooit volledig af. Je hebt namelijk speling nodig om de deur beide kanten op de kunnen draaien.
Hierdoor behoud je altijd een klein kiertje. Dit is verder niet hinderlijk.

Wil je een deur die volledig afsluit? Dan raden wij een paumelle deur aan. 

Moet ik een links - of rechts draaiende deur bestellen?

Onze deuren zijn universeel en hebben een tweezijdig aanzicht. Hierdoor kunnen de taatsdeuren zowel aan de linker- als rechterkant gemonteerd worden. 

Maken jullie ook schanier - of schuifdeuren?

Dat kan zeker. Mail even al jouw specifieke wensen naar ons, dan helpen wij je graag verder.
Je kunt een mailtje sturen naar [email protected]

Wat is een sparingsmaat? En een dagmaat?

De sparingsmaat is de maat van de uitsparing in de muur. Deze meet je door op 3 plekken in de uitsparing (onder, midden en boven of links, midden en rechts) de maat op te nemen. De kleinste maat is leidend!

Tussen dagmaat en sparingsmaat zit geen verschil. Hiermee wordt hetzelfde bedoeld. 

Is het ook mogelijk om de deuren te monteren?

De deuren die op maat gemaakt worden, kunnen wij zeker monteren.
Ook is het mogelijk om een specialist te laten komen die alles komt inmeten.

Wij vragen €140,- voor het inmeten en het bezorgen en monteren kost €425,-.
Mocht je een maatwerkdeur alleen willen laten leveren zonder montage zijn de kosten €110,-.

Bovenstaande geldt alleen voor de maatwerkdeuren.
De standaard deuren worden helaas niet gemonteerd, maar wel gratis geleverd. 

 

 

 

In welke kleuren zijn de deuren te verkrijgen?

De standaard deur wordt in het matzwart 9005 fijn geleverd.

Mocht je een andere kleur willen, dat komt de deur onder maatwerk te vallen.
De maatwerkdeur kan in elke gewenste kleur. 

Wat is het gewicht van een stalen deur?

Een stalen taatsdeur weegt ongeveer 60 kg. 

Wat is een taatsdeur?

Een taatsdeur is een deur die om zijn verticale as draait, waarbij de as zich niet op een van beide stijlen bevindt, maar bijvoorbeeld op 1/5 of 2/5 van de breedte van de deur voor genomen. De draaipunten of taatsen bevinden zich aan de boven- en onderkant. Het is hierdoor mogelijk om de taatsdeur vast te zetten op -90°, 0° en 90°. Een tweezijdige opening dus.  

Maken jullie ook maatwerk deuren?

Zeker! Neem contact met ons op voor een scherpe offerte op maat.

Hoe kan ik een taatsdeur bevestigen?

Voor de plaatsing van een taatsdeur hebben wij een uitgebreide handleiding beschikbaar.

Klik op onderstaande link om de handleiding te bekijken:
https://cdn.webshopapp.com/shops/283387/files/289492320/handleiding-staalo-montage.pdf?_ga=2.217715856.785798894.1568811217-1454591999.1563261894 

Zijn de stalen deuren ook in andere kleuren te verkrijgbaar?

Dat kan zeker. De deur valt dan wel onder maatwerk.
Mail al jouw wensen betreft kleur en afmeting even naar ons, dan kunnen wij een mooie offerte voor je maken. 

Service en garantie
Hoe lang heb ik garantie?

Wij bieden één jaar garantie. 

Wat er binnen de garantie valt, kunt u lezen in onze algemene voorwaarden:
https://www.firmahoutenstaal.nl/service/general-terms-conditions/ 

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Uiteraard is het heel vervelend als iets niet in orde of niet naar uw wens is. Wij proberen bij een gegronde klacht het dan ook zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Mocht u ergens niet tevreden over zijn, kunt u dit kenbaar maken per mail of even telefonisch contact met ons opnemen.

Ongegronde klachten zijn: 

  • onredelijk gebruik
  • gebruik voor commerciële doeleinden
  • het werken van hout
  • door professioneel gebruik
  • •kromtrekken van hout
  • hars plekken
  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden

 

Wat zijn de mogelijkheden tot retourneren?

Artikelen die online besteld zijn, kunnen bij ons zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen worden geretourneerd. De artikelen dienen nog in de originele verpakking te zitten en dienen ongebruikt te zijn.

Alleen producten die volgens specificaties van de klant zijn gemaakt die niet standaard aan worden geboden geldt dit niet.

Kosten bij het retourneren van een bestelling
Bij het retourneren van je bestelling zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Je ontvangt het bedrag exclusief de verzendkosten binnen 14 werkdagen weer op je bankrekening.

Een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen?
In dit geval lossen we het natuurlijk gewoon netjes op zonder dat dit extra kosten oplevert. Stuur in dit geval even een mailtje naar [email protected]. We zullen dan zo snel mogelijk zorgen dat je alsnog het juiste artikel ontvangt.

Bestelling annuleren?
Altijd vervelend als er iets gebeurt waardoor je de bestelling wilt annuleren! Om het niet nog moeilijker te maken doen wij er niet moeilijk over! Als het product nog niet geleverd is kan dit uiteraard kosteloos. Als de order reeds verzonden is, worden slechts de verzendkosten berekend!

 

Betaling en verzending
Wat zijn de verzendmethoden en hoe wekt dit?

Bezorgd door meubeltransportbedrijf in Nederland exclusief montage
Wij laten de goederen verzenden door een ervaren meubeltransportbedrijf. Dit om te kunnen garanderen dat de meubelen zonder schade op een nette manier bij u bezorgd worden. De kosten hiervan zijn € 25,- (gratis vanaf € 500,-)

  • Meubelen worden naar binnen gebracht en neergezet waar ze moeten komen.
  • Meubelen die nog gemonteerd dienen te worden, worden niet gemonteerd.
  • Meubelen worden alleen op de begane grond geleverd.
  • Er dient iemand aanwezig te zijn om te helpen met tillen. De levering gebeurt door 1 persoon.
  • Er wordt telefonisch een afspraak met u gemaakt voor de levering.
  • Er wordt enkel overdag geleverd en niet in het weekend.

Als u heeft gekozen voor rembours, dan kunt u contant of met PIN betalen. 
Waddeneilanden zijn mogelijk tegen € 60,- meerprijs. Neem hiervoor even contact met ons op

Bezorging inclusief montage in Nederland
Monteren van de meubelen is mogelijk. De kosten hiervan zijn € 50,- bovenop de normale bezorgkosten. De meubelen worden dan uitgepakt en worden vakkundig voor u gemonteerd. (gratis vanaf € 2.000)

Bezorgd door meubeltransportbedrijf in België en Luxemburg exclusief montage
Wij laten de goederen verzenden door een ervaren meubeltransportbedrijf. Dit om te kunnen garanderen dat de meubelen zonder schade op een nette manier bij u bezorgd worden. De kosten hiervan zijn € 75,- 
(gratis vanaf € 750,-)

  • Meubelen worden naar binnen gebracht en neergezet waar ze moeten komen.
  • Meubelen die nog gemonteerd dienen te worden, worden niet gemonteerd.
  • Meubelen worden alleen op de begane grond geleverd.
  • Er dient iemand aanwezig te zijn om te helpen met tillen. De levering gebeurt door 1 persoon.
  • Er wordt telefonisch een afspraak met u gemaakt voor de levering.
  • Er wordt enkel overdag geleverd en niet in het weekend.
  • Als u heeft gekozen voor rembours, dan kunt u contant of met PIN betalen. 

 
Bezorging inclusief montage in België en Luxemburg
Monteren van de meubelen is mogelijk. De kosten hiervan zijn € 50,- bovenop de normale bezorgkosten. De meubelen worden dan uitgepak en de meubelen worden vakkundig voor u gemonteerd.
 
Bezorging buiten Benelux
Levering buiten de Belenux is helaas niet mogelijk. Transport dient hierbij zelf geregeld te worden door de klant. Goederen dienen bij het afhalen gecontroleerd te worden op gebreken of onjuistheden. Mochten er later gebreken of onjuistheden worden geconstateerd aan het product kunnen de goederen alleen door de klant zelf bij ons worden omgeruild/gebracht voor reparatie. Wij doen dit, bij afhaalorders, niet op locatie.  

Afhalen
Het is mogelijk om je bestelling bij ons af te komen halen tijdens kantooruren. Je ontvangt van ons een mail met een (vanaf) afhaaldatum. Goederen dienen bij het afhalen gecontroleerd te worden op gebreken of onjuistheden. Mochten er later gebreken of onjuistheden worden geconstateerd aan het product kunnen de goederen alleen door de klant zelf bij ons worden omgeruild/gebracht voor reparatie. Wij doen dit, bij afhaalorders, niet op locatie.  


PostNL pakketdienst voor Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Spanje, Frankrijk en Engeland
Veel van onze producten kunnen verzonden worden met DHL. De producten worden dan deels gemonteerd in onze werkplaats en vervolgens in zo min mogelijk delen uit elkaar gehaald om product op te kunnen sturen met DHL. 

Bestelling tot 30 kg: € 9,95
Bestelling tussen de 30 en 60 kg: € 19,90
Bestelling tussen de 60 en 90 kg: € 29,85
Bestellingen boven de 90kg: Deze orders worden verzonden via een meubeltranportbedrijf. Net als breekbare goederen.

Pakketten die de maximale afmetingen van DHL overschrijden kunnen alleen door ons transportbedrijf bezorgd worden, zie hierboven. 

Gratis bezorging
Bestellingen vanaf € 500 worden gratis bezorgd in Nederland. (rembourskosten blijven bij pinnen bij aflevering). Leveringen inclusief montage zijn hiervan uitgesloten.

In België en Luxemburg worden bestelling boven de € 750,- gratis geleverd. 

Wat is de levertijd van een product?

Bij elk product staat een levertijd vermeldt. 

Mocht je meerdere producten willen bestellen, houden wij de langste levertijd aan. Bij een grote bestelling, wordt rekening gehouden met een levertijd van 8-10 weken. 

Wat zijn de mogelijkheden betreft betaling?
Welke betaalmethoden zijn er?

Wij hebben verschillende betaalmethoden om de betaling te kunnen voldoen. U kunt zelf een keuze maken u hiervoor het prettigst vindt.

IDEAL
U kunt veilig vooraf betalen middels iDEAL.

Betalen bij afhalen
Als u ervoor kiest uw bestelling af te halen kunt u het volledige bedrag voldoen bij afhalen. Dit kan middels PIN, of contant.

Rembours
U kunt het volledige bedrag van uw bestelling per pin, of contant voldoen op het moment van leveren aan de transporteur.  De extra kosten hiervoor bedragen € 9.95

Bancontant
Klanten uit België kunnen veilig betalen middels Bancontant. Voor deze betaalmethode vragen wij een geringe bijdrage in de kosten van 0,5% van het totaalbedrag. 

AfterPay – Digitale Factuur (Nederland)
AfterPay voert voor Firmahoutenstaal.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Firmahoutenstaal.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 250 als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 750. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met digitale factuur voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met digitale factuur niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Kan de bezorging ook plaats vinden in België?

Ja zeker, wij leveren door heel Nederland, België en Luxemburg. 

Wij laten de goederen verzenden door een ervaren meubeltransportbedrijf. Dit om te kunnen garanderen dat de meubelen zonder schade op een nette manier bij u bezorgd worden. De kosten hiervan zijn € 75,- 
(gratis vanaf € 750,-)

  • Meubelen worden naar binnen gebracht en neergezet waar ze moeten komen.
  • Meubelen die nog gemonteerd dienen te worden, worden niet gemonteerd..
  • Meubelen worden alleen op de begane grond geleverd.
  • Er dient iemand aanwezig te zijn om te helpen met tillen. De levering gebeurt door 1 persoon.
  • Er wordt telefonisch een afspraak met u gemaakt voor de levering.
  • Er wordt enkel overdag geleverd en niet in het weekend.
  • Als u heeft gekozen voor rembours, dan kunt u contant of met PIN betalen. 

Bezorging inclusief montage in België en Luxemburg
Monteren van de meubelen is mogelijk. De kosten hiervan zijn € 50,- bovenop de normale bezorgkosten. De meubelen worden dan uitgepak en de meubelen worden vakkundig voor u gemonteerd.

Contact informatie
Neem contact op
Verstuur
*Verplichte velden